03 dubna 2016

Lucie bez kola, žehlení, Island a (no)party

V pondělí jsem se odhodlala si vypůjčit od souseda pumpu a nafouknout tu pneumatiku. V úterý ráno byla zase vyfouklá, tak jsem se rozhodla, že je čas nechat červené kolo s křivým pravým pedálem jít. Mému okolí tohle rozhodnutí podle reakcí přišlo minimálně trochu smutné, možná i trochu nerozumné, vzhledem k tomu, že bydlíme 5 km od centra, ale já jsem se s tím smířila už v tu chvíli, kdy jsem potřetí za posledních 7 měsíců zjistila, že má zase vyfouklou gumu a budu zase platit :O. K tomuto cynickému rozhodnutí přispělo i počasí a ty audioknihy, co jsem docela nasbírala za poslední týden. (už mám dvě přečtené/přeposlechnuté...). Hned v úterý jsem měla už 3 zájemkyně, ale jak už to tak na bazarech bývá, nakonec si kolo odvezl 4. zájemce - arab živící se opravou kol. Ještě jsem mu "musela" dát 50 DKK slevu, ale pořád jsem získala tolik, kolik bych zaplatila za výměnu pneumatiky. win:win. Když jsem to kolo viděla, jak odjíždí, tak moje cynické já přece jen pocítilo něco jako smutek :D A teď při stříhání toho videa ↓ taky. 

Lucie na kole, bez kola

Kolik jsem nachodila za poslední týden jsem dosud nespočítala, ale když nad tím teď přemýšlím, je to asi ... přemýšlím a počítám .... 50 km. A je to super. Ale neběhala jsem vůbec. Tak možná příští týden :-)


Našla jsem práci!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
Není to klasické zaměstnání, vypomáhám jedné rodině se žehlením. Žehlení je jedna z mých oblíbenějších domácích prací spolu s vysáváním a leštěním zrcadel. Ve čtvrtek jsem dokonce žehlila i na mandlu :D to jsem nikdy nedělala a přijde mi to vtipný. Nevěděla jsem, že se to ještě používá. 4 hodiny žehlení, 400 DKK, 1/3 nájmu. To je fajn.Pořád se tím neuživím, ale lepší než nic :-) Příští neděli jdu znova. 
Musik huset

Pátek byl super den! Tak nějak všechno bylo lepší než obyvkle, ikdyž jsem nedělala nic neobvyklého. Dopoledne jsem si upekla nejlepší cuketovo-makovou buchtu (recept bude, teď čekujte sušenky a františky), připravovala jsem něco pro Esthesii a po obědě byla v centru přednáška zakladatele Saxo banky, tak jsem se už pěšky vydala do centra. Ještě předtím ale přišel 2. velmi pozitivní e-mail z Islandu. Pozitivnější než ten první (kde nám přislíbili, že možná budou volná místa). Napsali nám z hotelu poblíž sopky Hekla, že mají volná místa, že vyhovuje i termín, že nám zaplatí a že nebudeme pracovat od rána do noci :-) Ještě to není úplně potvrzené a jisté, ale já to vidím pozitivně :-). 

///Dneska jsem zjistila že v červenci a srpnu je na Islandu 12 °C, tak to je je fakt paráda :D Upřímně musím říct, že mojí hlavní motivací je, vydělat si tam peníze. Na pomyslném seznamu  míst, které chci v životě navštívit (kromě celýho světa) byl doteď Island spíš někde dole, ale jakmile jsem se o něj začala trochu víc zajímat, jsem moc zvědavá. Už jsem to jednou psala, Holandsko taky před mojí první návštěvou nebyla země, kam jsem chtěla jet a teď bych tam jezdila pořád. Dánsko taky nebyla země, kde bych chtěla strávit 10 měsíců a už tu 6,5 měsíce jsem (a asi to doklepu), Španělsko to stejné. Hlavně na Islandu budu s holkama, tak to bude paráda, ikdybychom byly pod stanem. ///

Přednáška nebyla nijak extra moc zajímavá, ale bylo fajn být zase chvíli ve škole, zvlášť v přednáškové místnosti s výhledem na fjord. A pak jsem šla na box, kde nás bylo jen 9 a pouštěl ACDC, takže to byla fakt pecka! Jen si to představte. A pak jsem se odplahočila domů..

Moje odhodlání naučit se španělsky stále neupadá, to jsem ráda a mám pocit, že už i něco maličko umím. Duolingo říká, že umím plynuje španělsky na 4%. Kurz HTML jsem dokončila, teď už se za to musí platit, a nemyslím si, že jsem až tak odhodlaná něco naprogramovat, takže to jsem zatím odložila na druhou kolej. Ostatně (stejně zastaralý výraz jako mandl, že :D), ve čtvrtek mám zkoušku, takže bych se měla asi učit spíš na ni. 
Našla jsem na mapě, že kousek od tělocvičny jsou nějaké rybníky, tak jsem se tam chtěla jít podívat, ale je to evidentně zakázané.

Včera jsem byla u Aniky na večeři, ještě s dalšíma holkama. Bylo to fajn, měly jsme chleba z cizrnové mouky!, hummus a další různý omáčky, pomazánky, mrkev a tak :D Holky pak pokračovaly ještě na párty, ale mě to vůbec neláká. Mám zrovna svoje nepařící období, kdo mě zná tak ví, že je to normální, ikdyž se mě včera Anika a ještě jedna slečna ptaly, jestli jsem OK. Jestli mi náhodou něco není, že nechci pít alkohol a že pak nechci jít na párty. :D asi jsem outsider. Tak jsem se o půlnoci vydala na noční hodinou cestu domů a byla to paráda. Mám pocit, že až teď, jak chodím, tak dokážu to město daleko líp vnímat. Na tom kole to vždycky tak rychle projedu, že ani nestačím pořádně nasát tu atmosféru toho města. Až teď jsem si všimla, že mimo centrum skoro nikdo vlastně nechodí :D Většina fakt buď jezdí na kole, autem nebo autobusem. Ale mimo centrum potkat chodce je vážně docela vzácnost. Mám celý chodníky pro sebe. No uvidíme za týden, jak mě ta chůze bude ještě bavit, možná bude nový video o novým kole. :D 


Na shledanou!



Related Articles

0 komentářů:

Okomentovat

© LZ. Používá technologii služby Blogger.

Oblíbené