06 března 2016

Hygge, pečení, design

Taky jste jako malí jedli nastrouhanou mrkev s jabkama, piškotama, ořechama atd.? Já nevim proč se vlastně ptám, když mi odpovídá jen Hanka, které se můžu zeptat zítra ve škole.. Já to zrovna dostrouhala totiž, tak mě to napadlo, jestli to je hodně běžné, nebo ne. Já to jím stále. Ale kakao už nepiju.


Mimochodem, to koukáte co??? Nevím, proč se zase ptám, ale asi mám potřebu čtenáře vtahovat do děje. Vtahuje Vás to? .. už zase se ptám. Mluvím o designu. Má pár much, doufám, že si toho jen tak lehko nevšimnete, nevím jak to napravit :D. Jestli někoho z vás náhodou napadlo, že jsem to nakódovala s tou 1,5 týdenní zkušeností s HTML, tak ne. Ale upravila jsem ho s tou 1,5 týdenní zkušeností a s těmi zkušenostmi co jsem měla už předtím a taky díky selskýmu rozumu. Možná není uplně selskej :D Sedláci asi HTML neznají od přírody..

A TAKY! díky našemu pátečnímu sedánku s Hankou. .. Tomu předcházel Hančin nápad .... (slyšíte tu famfáru) ..... založit blog o pečení. Protože my pečeme. Tak asi jednou týdně každá. A jak jsem už psala, mám potřebu něco vytvářet, takže teď nejenže budu vytvářet ty mňamky, ale i další články na blog. Očekáváme vaši podporu. Já vím, že tam jste. Ještě není rozjetý, ale v pátek jsme dělaly design, takže jsme se něco naučily a pak si změnily taky designy na našich blozích (Hanky blog zde) - teď když o tom píšu, tak si zase připadám jako když mi bylo 13 a měla jsem blog o módě :D. 10 let zpátky.

Dneska výjimečně navazuje jeden odstavec na druhý, to je bezvadný! Ještě předtím, než jsem si k tomu sedla, měl být sled odstavců opačný, ale dopracujeme se k tomu. Posledních pár týdnů, asi tak 3 (takže pár a půl), mě hrozně baví sledovat pořady o vaření a o pečení. Začalo to těma nechutnýma mňamkama na fb z kanálu TASTY, to jsou někdy fakt prasárny. Vypadá to skvěle, ale jíst bych to častokrát nechtěla. Pak jsem něco našla na youtube - doporučuji tyto kanály:
Na čem si ale ujíždím teď úplně nejvíc je TV show The Great British Bake Off, což je něco jako Amerika hledá supermodelku, ale o pečení. Prostě je tam na začátku asi 10 lidí a každý týden někdo vypadne. A každý týden pečou na jiné téma - třeba chleba, dorty, koláče, zákusky .. atd. Takže teoreticky už toho umím hodně. :D 

A s tím souvisí hygge. Pro Dánsko typické slovo, těžko přeložitelné a když jsem se o tom dozvěděla před tím, než jsem sem přijela, nepřišlo mi to jako něco, co by se mě mohlo někdy týkat. Poslední týden se mě to týká hodně. Možná pár týdnů. Představte si, že venku strašně prší, zrovna jste přišli z práce/školy, odpoledne nic nemusíte, uvaříte si čaj/kafe, zapálíte oheň v krbu/topení :D, oblečete si župan nebo se zabalíte do deky, pustíte si gramofon nebo oblíbenou TV show a jen si tak sedíte a nic neděláte, je vám teplo, nic nemusíte a jen se tak válíte. To je hygge tak, jak jsem to pochopila já. 

V posledním týdnu se necítím úplně zdravě, takže vždycky když jsem přišla ze školy, už jsem většinou nevylezla z domu, vařila jeden čaj za druhým a střídala ho s kávou. Sedět ale celý odpoledne u oblíbené TV show nebo u gramofonu (kterej zatím nemám) bych asi nezvládla, takže přestože jsem doma, většinou po tom, co dokoukám díl té pečící TV show dělám něco produktivního nebo poloproduktivního. To nic nedělání totiž začně bejt hodně rychle nudný a ten pocit pak není taky úplně tak skvělý jak by se po nic nedělání zdálo že bude. Aspoň já bych teda měla výčitky za celej den neudělat ani jednu prospěšnou věc a tím nemyslím zkouknout celou sérii seriálu (ikdyž každej prospěšnost vidíme jinak). Takže to hygge možná trochu šidím, ale nevím jestli je to nějak časově definováno, možná to nemá trvat celý odpoledne.

fotky nemám, kochejte se designem.

Related Articles

3 komentáře:

  1. Uff, tak jsem se proklikala k napsani komentare. Protoze si mě tak vtáhla do článku, že se musím vyjádřit. Jako malá jsem jídávala jen piškot s jablkem nastrouhaným. Mrkev jsme dio toho netahali:D Kakao piju furt a na náš nový projekt se těšííím!

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem taky jedla nastrouhanou mrkev s piškotama a jabkem!! Já jsem se taky vtáhla a proto ti musím říct že mi neděla problém ležet celej den u televize a nic nedělat :D..mám doma takový bordel, do kterýho se mi nechce, že pro jistotu vezmu Lynche ven abych v tom nemusela byt a pak jdu spat. Jinak Michal začal sledovat Vařte S Majklem na YT. Kdyby jsi potřebovala inspiraci ale myslím, že tě to brzo začne srát :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ♥ Na tebe jsem tak trochu myslela při tom nic nedelani :D Aspon budes hezky odpočatá :)

      Vymazat

© LZ. Používá technologii služby Blogger.

Oblíbené