04 července 2016

1. týden - Gullfoss, Geysir, video

Ahoj!
První týden na Islandu je za námi a my jsme už stihly první výlet. Hlavně jsme ale stihly pracovat. Já jsem měla první volno až 1. července, jinak každý den 8 hodin pracuju. Pořád dělám to stejné - uklízím pokoje a ráno navíc pomáháme v kuchyni uklízet nádobí ze stolů. Je to fajn. Stále jsou na nás všichni moc hodní a přátelští. V pondělí máme nějakou společnou akci, vypadá to na soutěžení ve skupinách zakončené párty. No uvidíme. V úterý máme naštěstí zase volno, takže i párty přežiju. 
Po práci se skoro každý den válíme ve vířivce s výhledem na jednu z hor. Počasí je většinou hodně parádní. Nečekala jsem tolik slunce. Většinou každý den prší asi jen 2 hodinky odpoledne a zbytek dne (když pracujeme :D) svítí slunce. V pátek jsme jely na první výlet a to dokonce stopem. Pro mě nový zážitek. Byla jsem dost skeptická ale šlo to docela hladce. Psala jsem deníček, tak si přečtěte a taky jsem sestříhala první video i se záběry z výletu, tak mrkněte. 

1. 7. 9:45 Hotel
V 9 jsme chtěly vyjíždět...ženský. Budeme stopovat. Prý je to na Islandu lehký. Tak jo. Já ještě nikdy nestopovala, ale holky prý jo. Tak to bude snad v pohodě. Máme dokonce ceduli. A svačiny.

12:09 Auto
Paráda. Jedem už 2. autem. Prvně nás vzala paní do vedlejší vesnice a od tam nás už veze starší manželský pár k vodopádům. Celkově jsme stopováním strávily asi 1,5 hodiny. Jsme trochu promrzlé, ale nic hroznýho. Byly jsme i v obchodě, tak jsem si konečně koupila banán :D a čokoládu. Ta krajina je úchvatná.



13:58 Na ceste
V Gullfossu na vodopádech to byla fakt bezvadný. Zrovna stopujeme do Geysiru a já nahrávám jen svůj hlas. Zatím nám nikdo nezastavuje. Ale to nevadí, stopujeme tak 5 minut, takže pohoda. A možná tam taky dojdeme pěšky, je to jen 10 km :D. Andrea si u těch vodopádů udělala fotku z Polaroidu - poprvé jsem vlastně viděla, jak taková fotka vzniká bez instagramu. 0... Nejlepší je, jak se ti řidiči na nás vždycky usmívají, mávají, ale stejně nám nezastaví, ikdyž mají prázdný auto. Hajzlové :D. Ten manželský pár, co nás vzal nám dokonce po cestě zastavil na jedné vyhlídce, tak jsme se tam i vyfotily. 
Zastávka












15:40 auto
Jedeme domů.... nebo poblíž. Máme docela štěstí na řidiče, ale teď jsme čekaly docela dlouho a navíc se trochu zkazilo počasí, tak to byl asi nejhorší moment dnešního výletu. Teď nás už ale veze Američanka do blízkého města. Je hrozně přátelská a ukecaná, prostě typická Američanka. Geysir byl super.. zvláštní.. docela to na mě zapůsobilo. Hlavně jsem nevěděla, že je uvnitř toho gejzíru vlastně díra. Myslela jsem, že hladina zůstává pořád stejná, ikdyž voda tryská. Nebyl moc velký, asi maximálně 10 metrů, ale stříkal často. Strávily jsme tam asi 20 minut a viděly ho 3x, pokaždé jinak vysoký. 



16:45 hotel
Tak jsme to zvládly a dokonce stihneme i večeři. Ve Fludiru (to vedlejší město) jsme si ještě koupily krabicu vína na někdy. Docela drahý no, dokonce o dost dražší než v Dánsku. Ale co naděláme, jsou prázdniny :D Pak nás asi po 10 minutách stopovaní vzala paní s vnoučkem, na kterým holky mohly oči nechat. Byl zrzavej a fakt roztomilej.

Už máme naplánované další výlety, některé autobusem, některé stopem. Až na ten moment, kdy jsme stopovaly z Geysiru domů, šlo všechno opravdu hodně dobře. Celkově nás vzalo 6 aut a ujely jsme přes 100 km. Mě ráno do mobilu natekla voda, takže ty fotky, než voda vyschla jsou hodně zamlíčněný, stejně tak i části videa. Všechno už je ale v pohodě. Některé fotky jsou zase od holek (ty hezčí, mají ajfouny). Dneska jedu do Reykjavíku. Kluci jedou na přenos fotbalovýho zápasu a měli místo v autě, takže jedeme s Andreou (Peťa pracuje :() na prohlídku města a možná taky koukneme chvilku na zápas. Docela to zde začali prožívat ten fotbal. 
Co se týká jídla, stále jsem si nezvykla. Odpoledne mám vždycky hlad a chybí mi banány a množství zeleniny, který jsem jedla dřív. Snídaně jsou ale zase o dost lepší než ty moje. Už jsem měla i ty vafle, mňamka. A taky jím každý den meloun a hrušky, pomeranče atd. Ovoce je tu naopak spousta. Ostatní jídlo mi v 95% taky vždycky chutná, jen to není to, co bych jedla, kdybych si mohla vybrat, je mi po tom často dost těžko a jsem hodně unavená a nemyslim si, že z práce, ta není nijak nepřiměřeně náročná. 

In English
I was on my first hitchhiking trip this week. I've never done it before, but girls had some experience with it, so it made me a little calmer. It was actually quite smooth. We drove for 100 km in total and took 6 diferent cars. We visited Gullfoss waterfalls and Geysir. Both were amazing, I have never seen anything like that before, so it was a real experience. The landscape around the roads is totally different in comparision what I am used to, so even though I'm more a city kind of person I really appreciate it and it is very interesting for me as well. Most of the time it looks like a painting. Check the video and the pictures above, to understand what I'm trying to say.
Overall, the life here so far is very peacefull, work is OK, food is OK most of the time :D and the people here are still very friendly and helpfull. Yesterday I was in Reykjavik to quick sightseeing and walking around the town, so it will probably be a topic of the next article on Sunday. We have also planned more trips with girls, probably on Wednesday we will go somewhere else again, so the next week article should be very juicy. :D Have a good day!


Related Articles

0 komentářů:

Okomentovat

© LZ. Používá technologii služby Blogger.

Oblíbené