14 prosince 2015

Aalborg kulturní

V posledních týdnech jsem byla na velké spoustě kulturních akcích. Je fakt, že v podzimních měsících už několik let zalízám do galerií, divadel a klubů víc než v jiných měsících - je to logický že. Aalborg je pro tyhle činnosti úplně skvělý místo. Přátelský a levný. Vlastně levnější než cokoliv jinýho tady. Byla jsem na 4 akcích a utratila jsem 10 DKK za jedno víno - to je vše. Vlastně mě vyjde dráž být doma :D

Začalo to 19. listopadu, kdy jsem se zúčastnila "Culture Crawl", což zahrnovalo výstavu v Nordkraftu (super multifunkční budova) s dánským komentářem, divadelní představení v dánštině v malém alternativním divadle, krátký koncert (jedna písnička) a dlouhý koncert dvou kapel (jednu se nepamatuji, ani za to moc nestála a druhá Cancer z Kodaně) ve Student house. Koncert hodnotím jako nejlepší z těch 4 částí, bylo to asi tím, že jsem dlouho nebyla na koncertě (zdravím Muzikáč a těším se na koncert) a určitě i tím, že ta kapela byla super! Nic co poslouchám doma, ale naživo to bylo super.






28. listopadu jsem byla na akci, kde byla jak výstava egyptského graffiti, přednášky o umění tak i workshopy. Byla jsem tam jen chvilku, ale stihla jsem vše. Dokonce jsem se podílela na vymalovávání toho Santy na obrázku. Samozřejmě, že jsem se do toho se svými schopnostmi moc nehrnula, ale ten týpek co u toho stál mě snadno přesvědčil, když řekl, že to dílo není hotové, takže není možné ho zkazit, když je teprve v procesu vytváření. Měl pravdu, nezkazila jsem to.


4. prosince jsem byla na vernisáži v malé moderní galerii VÆG. Díla byla i k prodeji, a nejedno bych si ráda pořídila. Moc jsem tam nefotila, a ty dvě první fotky jsou dokonce z venku :D No ale tak aspoň něco. Vystavovalo několik umělců a díla spojovalo téma zimy. 



9. prosince vystavovalo několik vytvarníků v super cool KUL kavárně zase v Nordkraftu. Nic moc mě tam ale nezaujalo, kromě díla jedné slečny, co vystavovala svůj sketchboook z jejího půlročního Erasmus pobytu v Berlíně - tak jasně, že se mi to líbilo. S ní jsem i chvilku pokecala a jela domů.



Poslední událost se konala tuto sobotu. Aalborg Surreal 3 - už třetí akce tohoto druhu, pouze na jeden večer otevřený prostor plný surrealistických děl několika desítek umělců, kteří se přihlásili k účasti na této akci. Výstavní plocha zabrala celé jedno patro ve 4patrové budově v centru. Byla tam opravdu spousta děl a spousta lidí. Nevystavovali pouze obrazy, ale byla jsem svědkem i velmi netradiční hudebně-pohybové show a nakonec ještě koncert s výtvarnou vizualizací.  




To je vše z událostí, teď ještě nějaké umění z ulice.





Nakonec továrna a jezero, které jsem zmiňovala tady - ta fialová šipka. Docela fuška se tam dostat. První pokus nevyšel vůbec, dojela jsem k bráně, ale zase super výhled přímo na komíny. Tak jsem to objela (asi 4 km do kopce, po silnici bez pásu pro kola a samozřejmě začalo pršet..) a dorazila k místu, kde byl zase plot, ale vybudovali tam vyhlídku i s informačními tabulemi (pouze v dánštině), takže jsem viděla to, co jsem chtěla a celý tento výlet ve mně zanechal přesně ten pocit, jaký jsem očekávala a fotky ho absolutně vůbec nevystihují, jsou vlastně úplně nudné, ani se na ně nedívejte. 







Related Articles

0 komentářů:

Okomentovat

© LZ. Používá technologii služby Blogger.

Oblíbené